O noso manifesto

Entidades adheridas á plataforma

dilluns, 7 de setembre del 2009

O sector do libro espera unha baixada da edición en galego

Ler en La voz de Galicia 07-09-2009

O sector editorial galego espera un inverno difícil. A primeira impresión desta baixada extráese das previsións de novos títulos que teñen os encargados de vender libro en galego. Da conversa con varios editores derívase que, salvo algunha excepción, os duros tempos de crise económica non permiten excesivas alegrías literarias. Xéneros que tradicionalmente son minoritarios como a poesía, o teatro ou o ensaio serán os máis afectados. A isto hai que sumar a supresión durante este ano das axudas a tradución por parte da Xunta, o que tamén provocará que as editoriais, sobre todo algunhas que están especializadas no mundo de importar libros doutras linguas -un caso paradigmático é Rinoceronte-, rebaixen as súas apostas nese ámbito.

Alberto Núñez Feijóo: "A convivencia das linguas na rúa intoxicarase se non actuamos na aula"

Ler en Galicia Hoxe 06-09-2009

Feijóo ten sobre a súa mesa o libro Fueras de serie, por qué unas personas tienen éxito y otras no. É un agasallo co que poderá pescudar cal foi a estrela de Bill Gates ou a dos Beatles mentres decide como encarar un outono quente no que o presidente terá que me­terse de cheo nas principais frontes políticas que xa se abriron a poucos meses da súa to­ma de posesión. El insiste, "pro­grama, programa e programa". Son os seus compromisos electorais e non está disposto a "gober­nar para a oposición" nin a dar marcha atrás no canon do eó­lico nin no decreto do galego. Séntese referendado polas ur­nas e ademais de "estar de moda" vese capaz de repetir o envorco nas municipais.

Barreiro ataca la política lingüística de la Xunta en presencia de Feijóo

Ler en El Pais 07-09-2009

El flirteo de Feijóo con el gallego no era sustancial. Al menos a los ojos de la Real Academia Galega (RAG). La luna de miel que el presidente de la Xunta vivió con la institución lingüística tras un áspero comienzo duró apenas lo que tardaron en desvanecerse las buenas expectativas generadas por el nombramiento de Anxo Lorenzo como responsable de Política Lingüística de la Xunta. Presionado de una parte por Galicia Bilingüe y los sectores del PP que hicieron de la política lingüística del bipartito bandera electoral, y entregado, por otra parte, a la reivindicación del piñeirismo, Feijóo ha acabado por situarse en tierra de nadie. Ayer fue reprendido por el presidente de la RAG, Xosé Ramón Barreiro, que lo acusó de "crispar" a la sociedad gallega con el idioma y de gobernar, en materia lingüística, de espaldas a la institución académica.

Núñez Feijóo tiende puentes con los académicos en torno al gallego

Ler en El Correo Gallego 07-09-2009

"Podemos, meus amigos, camiñar xuntos". Con estas palabras el presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, puso la guinda ayer a un discurso conciliador en el que tendió puentes con la Real Academia Galega (RAG) en el primer acto en el que volvió a coincidir con los académicos tras el manifiesto hecho público el pasado mes de mayo por la institución académica en el que expresó su más enérgico rechazo a la política lingüística del nuevo Gobierno autonómico.

Durante la ceremonia de entrega del Premio Casa dos Poetas, en la localidad ourensana de Celanova -organizado por la Fundación Manuel Curros Enríquez-, que en su edición de este año recayó en la RAG, el presidente gallego hizo un discurso conciliador, en tono amable y lejos de presiones electorales y corrientes paralelas -como Galicia Bilingüe-, según la interpretación de gurús de la lengua.

Cercar en aquest blog

Arxiu del blog

Seguidors

Contador