O noso manifesto

Entidades adheridas á plataforma

dijous, 25 de juny del 2009

Feixóo cita o lehendakari para xustificarse

Ler en A nosa Terra 25-06-2009

O presidente da Xunta recorreu o lehendakari, Patxi López (PSOE), para xustificar a súa polémica política lingüística. Preguntado esta mañá sobre a eliminación da obrigatoriedade dun exame en galego nas oposicións; Alberte Núñez Feixóo leu unha frase de López: que traía preparada. “La imposición lo único que genera es rechazo. Se buscará el bilingüismo real de los alumnos. Se va a respectar el derecho de los padres a elegir el idioma en que sus hijos sean educados pero no se va a abandonar el otro idioma” ”, citou en castelán na rolda de prensa tras o Consello da Xunta.

Educación promete contar cos equipos de normalización no deseño do novo decreto

Ler en Vieiros 25-06-2009

A Coordinadora Galega de Equipos de Normalización e Dinamización Lingüística tivo esta cuarta feira unha xuntanza co conselleiro de Educación, Xesús Vázquez, onde lle expresaron a "preocupación" e o "malestar" diante da polémica orixinada arredor da lingua galega no ensino. "Esta polémica é moi negativa para a convivencia nos centros, e polo tanto para a educación en xeral e para a lingua en particular", indican. Ao fío, achegámoslles os dez puntos debatidos pola coordinadora este xoves co conselleiro e en base aos cales os representantes do colectivo solicitaron da Xunta que, como parte "fundamental" do sistema educativo, se lles permita participar na elaboración de "calquera documento que lexisle o uso das linguas no ensino":

Los médicos estrenan el sábado las oposiciones sin examen de gallego

Ler en El Correo Gallego 25-06-2009

Las convocatorias de las oposiciones del Servizo Galego de Saúde se modificarán ex profeso para aplicar ya este sábado la reforma exprés de la Lei de Función Pública. En el caso de la sanidad, la reforma no solo supone dar marcha atrás con la obligación introducida por el bipartito de realizar uno de los exámenes -tipo test en este caso- en gallego, sino también la eliminación para la mayoría de los opositores de la prueba de lengua gallega, que ya funcionaba en la etapa de Manuel Fraga.

La Xunta ofrece pactar el decreto del gallego a los educadores y partidos

Ler en La voz de Galicia 25-06-2009

El Gobierno autónomo empezó a modular ayer su discurso en relación a la lengua al dejar claro que los padres de los alumnos no van a ser los únicos agentes sociales consultados para confeccionar el nuevo decreto que regulará el uso del gallego en las aulas. El conselleiro de Educación, Jesús Vázquez, expresó ante el Parlamento su intención de pulsar también las opiniones de los grupos de la oposición, los sindicatos y el resto de la comunidad educativa con el ánimo de cumplir una tarea que ahora mismo parece imposible: recuperar el consenso en materia lingüística.

El fiscal superior reclama una normativa de consumo que incluya el etiquetado en gallego

Ler en La Opinión de A Coruña 25-06-2009

El fiscal superior de Galicia, Carlos Varela, hizo ayer una defensa expresa del idioma gallego en todos los ámbitos y defendió la necesidad de que la comunidad autónoma cuente con una ley que recoja los derechos lingüísticos de los consumidores, en la se incluyan aspectos como el etiquetado y la señalización de los productos, la página web de las empresas o su documentación administrativa.

La Cámara pide una declaración europea en favor del gallego

Ler en El País 25-06-2009

Un día después de aprobar la eliminación del examen de gallego en las oposiciones, el Parlamento pidió ayer que la Unión Europea apruebe una declaración para impulsar las lenguas minoritarias, como el gallego. La firma se formalizaría en un Consejo de Ministros de Cultura de la UE en Santiago, coincidiendo con el año Xacobeo. La iniciativa, impulsada por el PP, reclama que en esa reunión se reconozca el papel cultural de Galicia en Europa y que se establezcan las medidas necesarias para que "los comunicados oficiales de los acuerdos" se hagan también en gallego. Este último apartado se consensuó a raíz de una enmienda del BNG, que inicialmente pedía que la lengua propia de Galicia fuera el idioma oficial del consejo. Pero como "ningún ministro" habla gallego y "ya no hay excusa" de que César Antonio Molina es responsable de la cartera de Cultura, afirmó el diputado popular Daniel Varela, el PP desechó esta posibilidad.

O conselleiro de Educación di que o apoio do PSOE e BNG ao galego servía a "unha minoría nacionalista"

Ler no Xornal de Galicia 25-06-2009

O titular de Educación acusa ao bipartito de apostar pola “imposición” do “monolingüismo en galego” nas aulas.
Por segundo día consecutivo, o debate sobre os plans lingüísticos da Xunta volveu ao Parlamento e, con el, os momentos de sensible tensión no hemiciclo do Pazo do Hórreo.

"É posíbel e necesario desactivar prexuízos lingüísticos no ámbito empresarial"

Ler en Vieiros 24-06-2009

Estas dez empresas aceptaron este ano a invitación do Foro Peinador para sumárense a un proxecto que contempla a introdución gradual do galego na súa actividade empresarial. O acto formal foi a sinatura dun convenio de colaboración coa Secretaría Xeral de Política Lingüística, un acordo que contempla a promoción da nosa lingua nas súas relacións internas e externas. Na documentación, nas páxinas web, na sinalización, na documentación administrativa, nos actos sociais da entidade ou en actuacións formativas: o galego comezará a ser unha lingua máis de referencia nos seus actos comunicativos.

A Xunta desmárcase da FAES de Aznar

Ler en Vieiros 25-06-2009

O documento, no que se describe a lingua galega coma un dialecto, foi exposto polo deputado socialista Francisco Cerviño nunha pregunta ao conselleiro, na que lle lembrou que "o PP está vinculado" a esta fundación, presidida polo ex presidente do goberno español, José María Aznar. En resposta ao deputado da oposición, o conselleiro fixo fincapé en que a propia fundación "non se fai responsábel" dos textos publicados, e subliñou que persoas "do seu colectivo" -en referencia ao PSOE-, como a ministra Cristina Garmendia, tamén participan na FAES.

--

Noticia relacionada A Nosa Terra 22-06-2009


Cercar en aquest blog

Arxiu del blog

Seguidors

Contador