O noso manifesto

Entidades adheridas á plataforma

dimecres, 24 de febrer de 2010

Queremos Galego prevé que o informe do Consello de Europa será moi crítico

Ler en Vieiros 23-02-2010

No vindeiro mes de abril comezará o proceso mediante cal o Comité de Expertos do Consello de Europa recabará toda a información necesaria para emitir o seu terceiro informe sobre o cumprimento en Galiza da Carta Europea das Linguas Rexionais e Minoritarias (CELRM). Dous meses antes, unha representante do Secretariado do Consello, Simone Klingem, reuniuse en Compostela cunha representación da Plataforma Queremos Galego, quen lle entregou un documento sobre os que consideran “principais incumprimentos” do tratado por parte do Goberno.

Ditame crítico coa Xunta
Ao remate da xuntanza, a Plataforma asegurou que o futuro informe será “moi crítico” coa política lingüística da Xunta. Así o dixo Carlos Callón, quen subliñou que o Goberno non tivo en conta as recomendacións feitas en 2008 polo Consello de Europa e lamentou que “mesmo as medidas que eloxiaba o texto, como as galescolas, están agora a ser desmanteladas polo actual executivo”.

Darío Villanueva: ''Usar la lengua como arma política es una perversión sin perdón''

Ler no Progreso 23-02-2010

Los lingüistas y filólogos tenemos una especie de juramento hipocrático como el de los médicos: amar, estudiar y defender las lenguas, que son todas iguales y constituyen un tesoro cultural y práctico de valor incalculable como poderosos instrumentos de comunicación y entendimiento. El decreto está inmerso en un debate político, como sucede con las decisiones legislativas del poder ejecutivo. Yo espero que todos practiquemos en este caso un principio que bien podríamos llamar de "lealtad constitucional". El artículo 3 de la Constitución de 1978 reconoce la existencia de una lengua oficial para todo el Estado y en nuestra comunidad autónoma la cooficialidad del gallego, pero declara que esta variedad representa un patrimonio positivo que hay que proteger y fomentar, no un lastre o un problema. La ley de leyes nos obliga a todos, también a los ciudadanos.

Cercar en aquest blog

Arxiu del blog

Seguidors

Contador